zondag 18 november 2012

Eindopdracht Beeldcommunicatie

De eindopdracht voor beeldcommunicatie bestond uit het maken van 3 reclame beelden in één concept rondom water drinken, voor de 3 doelgroepen waarvoor we eerder al collage's hadden moeten maken.

In de opdracht moest tot uiting komen dat er een logisch gevolg was van concrete doelgroep collage, naar smaak/stijl doelgroep collage naar het reclame beeld.


Mijn slogan was "Ingredients: Purely You", welke op elk van de 3 reclame beelden gelijk moest zijn. Het concept achter de collage was dat elke doelgroep zichzelf terugziet in de ingredienten.

Voor de 'new moneymakers' was dit het resultaat. Het concept kwam tot uiting doordat de moneymakers meer op zichzelf gericht zijn, en goede verzorging belangrijk vinden. Het oog dient als bron voor het water.


De authentics zijn meer naar hun omgeving gericht en hebben een voorliefde voor natuur. Vandaar dat de ingredienten voor het water daar uit de natuur komen. 
 

Voor de doelgroep 'jezelf' was het niet heel makkelijk om het concept goed toe te passen. Omdat ik niet nogmaals iets in het flesje wilde laten druppelen, wilde ik iets in het flesje laten zien. Door de structuur te nemen en de kleur paars terug te laten komen, sloot het reclame beeld goed aan op de stijl/sfeer collage.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten